 Вітаю Вас, знову, шановні добродії! У зв’язку з виникненням у судовій практиці питань, пов’язаних із застосуванням окремих норм законодавства під час розв’язання спорів щодо нарахування та виплати дітям війни у 2009 році підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, на підставі пункту 3 частини першої статті 39 Закону України “Про судоустрій України”, у порядку надання методичної допомоги, Вищий адміністративний суд України вбачає за необхідне повідомити таке. Відповідно до статті 6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” (у редакції від 18.11.2004, чинній у 2009 році) дітям війни пенсії або щомісячне грошове довічне утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Статтею 71 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами. Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат згідно із Законом України “Про соціальний захист дітей війни” залежить від розміру мінімальної пенсії за віком. Отже, нарахування та виплата у 2009 році дітям війни підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинні здійснюватися відповідно до норм Закону України “Про соціальний захист дітей війни”.
Проте, у лютому 2010 р. наші хитрі депутати Верховної Ради домоглися ухвалення змін до Закону щодо підвідомчості судових справ, пов’язаних із соціальними виплатами. Навіть, величезний запас терпіння українських дітей війни, вже майже вичерпано. Криза ще гостріше поставила питання про всі ті обіцянки, що їх наша влада дала, а виконувати, схоже, навіть не думає.
 Законодавці мотивували ці зміни турботою про пришвидшення розгляду пенсійних справ у судах. Однак, за новими правилами, звернення до суду стало дорожчим. У цивільному судочинстві потрібно оплачувати витрати на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи, а це додаткові 120 грн. Крім того, судовий збір становить 1% від заявленої суми майнової вимоги. А головне – доводити порушення з боку Пенсійного фонду відтепер має сам позивач. У цивільному судочинстві не діє презумпція вини органу влади, яка існує в адміністративному судочинстві. І тут без допомоги кваліфікованого адвоката вже не обійтися. А це також додаткові витрати. Продовжувати боротьбу із
"правовою державою
" доведеться вже за правилами цивільного, а не адміністративного судочинства.
Шановні, як Ви вважаєте навіщо парламентарі прийняли вказаний вище Закон, навіщо порушують чинне законодавство щодо дітей війни та на що сподіваються, як на цьому бажають заробити собі на нові маєтки?! |