Однією з найбільш затребуваних послуг в нашій державі є допомога суб’єктам підприємницької діяльності у вивченні репутації й фінансового стану позичальників та інших партнерів, визначенні їх спроможності реально виконувати взяті на себе фінансові зобов’язання. Все це у значній мірі запобігає укладенню ризикованих угод та ухиленню боржників від сплати заборгованості.
Стаття 161 КПК України говорить про засади змагальності, при розгляді справ у судах. Здається, начебто, принцип змагальності надає рівні можливості усім учасникам процесу; і з боку захисту і з боку обвинувачення. Однак, чи є це на практиці?
Детективна діяльність в Україні на сьогодні є дуже затребуваною, а, саме говне, немає можливості той попит задовольнити. Більш того, детективна діяльність постає перед проблемою свого соціального несприйняття. Адже більшість громадян Україне не люблять людей, котрі повідомляють кудись інформацію про інших, щось вислідковують, винюхують тощо. Тому слід піонерам детективної діяльності також зламувати суспільну свідомість, а саме переконувати громадян, суб
"єктів господарювання тощо у необхідності створення й захисту своєї репутації, поширення про неї інформації, а детективні агенції можуть тут відіграти непогану роль. Нажаль законопроект поки не читав, прочитавши зможу дати більш суттєвий коментар.
Насправді в Україні вже давно існуюсть компанії які надають детективні послуги. Згадані послуги надають переважно працівники МВС та СБУ у відставці, які займалися оперативно-розшуковою діяльністю. Безспірно закон, що буде регулювати детективну діяльність необхідний. За останні роки у ВРУ було зареєстровано 5 законопроектів, які, на думку їхніх авторів, мали б регулювати відносини у сфері детективної діяльності. Багато з них просто переписані із Закону РФ от 11 марта 1992 г. N 2487-I
"О частной детективной и охранной деятельности в Российской Федерации
". Чому саме законопроект депутата Мойсика був прийнятий у першому читанні не зрозуміло, хоча у ГНЕУ ВРУ було ряд суттєвих зауважень до цього законопроекту. А саме в законопроекті недостатньо повно визначені кваліфікаційні ознаки приватної детективної діяльності на відміну від законопроекта запропонованого Кармазіним (приватним детективом може бути особа, котра є громадянином України, досягла 25 років, має вищу юридичну освіту і стаж роботи в системі правоохоронних органів). Суб’єкти законодавчої ініціативи вдаються до крайнощів, як на мене детектив повинен мати вищу юридичну освіту та мати мінімальний досвід у сфері права або оперативно-розшукової діяльності.