В соціалістичній Україні за визначенням не могло бути соціального партнерства між працівниками, роботодавцями та державою. По-перше, другий та третій з названих суб’єктів збігалися в одному. А по-друге, інтереси працівників
"апріорі
" не могли не збігатися з інтересами соціалістичної держави. Таким чином, вважаю, що можна з впевненістю говорити лише про перші тенденції щодо впровадження даного принципу в українській державі. Вбачається, що Україна більше тяжіє до методу упередження трудових конфліктів. З метою їх уникнення укладаються як генеральні угоди між урядом та профспілками, так і угоди на галузевому й регіональному рівнях. Започатковане в 1992 р. Указом Президента формування механізму та організаційних структур соціального партнерства набуває все більшої ваги в умовах приватизаційних процесів та загострення соціально-трудових відносин. Питання для дискусії:
"Чи залишається держава все ще головним і домінуючим суб’єктом вказаних вище відносин?
" |