N 20/1-13/03555, 06.07.2011, Лист, Про результати проведеного у II кварталі експрес-опитування, Державна митна служба України
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Департамент боротьби з контрабандою,
аналізу ризиків та протидії корупції
Л И С Т
06.07.2011 N 20/1-13/03555
Начальникам регіональних
митниць
Начальникам митниць
Про результати проведеного
у II кварталі експрес-опитування
З метою виконання розпоряджень Голови Служби від 05.09.2007
N 49/1-р та від 22.02.2008 N 26/1-р, а також з метою проведення
оцінки ефективності роботи митних органів, виявлення та
попередження можливих зловживань з боку їх працівників і вивчення
громадської думки про стан дотримання законності в митній службі,
в митних органах у II кварталі п.р. проведено анонімне
експрес-опитування громадян, суб'єктів ЗЕД (перевізників), що
перетинають митний кордон України, митних брокерів і декларантів.
I. Щодо опитування громадян
В опитуванні прийняли участь 1787 громадян.
На запитання "Чи траплялись з Вами під час проходження митних
процедур випадки нетактовного (грубого) ставлення до Вас з боку
працівників митних органів України?": "так" відповіла 1 особа
(менше 1% опитаних) на Південній митниці.
На запитання "Чи доводилося Вам чи Вашим рідним (знайомим)
протягом останнього кварталу давати "винагороду" працівникові
митних органів?": "ні" відповіли всі опитані громадяни.
На запитання "Чи доводилося Вам звертатися на "телефон
довіри" митниці чи Державної митної служби України?": ствердну
відповідь надав 1 респондент на Південної митниці.
II. Щодо опитування суб'єктів ЗЕД (перевізників)
За результатами опитування 1293 суб'єктів
зовнішньоекономічної діяльності (перевізників) встановлено, що на
проходження митних процедур, у цілому до 1 години витрачають 637
респондентів, що становить 49,3% від загальної кількості опитаних.
До 2-х годин витрачають 510 опитаних, що у відносному значенні
складає 39,4%.
12 суб'єктів (0,93%) наголосили на тому, що проходять митний
контроль та митне оформлення більше доби.
При цьому 5 суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності
(перевізників) зазначили в анкетах, що на окремих митницях, а саме
на Тернопільській, Львівській, Ягодинській та Південній митницях
мають місце випадки безпідставного затягування працівниками митних
органів здійснення митних процедур під час митного оформлення
товарів.
Слід зазначити, що 3 з опитаних суб'єктів ЗЕД (перевізників)
вказують на те, що їм доводилося давати "винагороду" посадовим
особам митного органу, а саме на Ягодинській та Дніпропетровській
митницях.
На запитання "Чи доводилося Вам давати винагороду митним
брокерам та декларантам з метою прискорення здійснення митних
процедур працівниками митних органів?": "ні" відповіли 1289
опитаних респондентів. Одному суб'єкту доводилось давати
винагороду на Ягодинській митниці.
Разом з тим, 952 (73,6%) опитаних суб'єктів ЗЕД
(перевізників) відзначили професіоналізм працівників митної служби
на "високому рівні", 319 (24,7%) - "на середньому рівні", і лише
22 (1,7%) - "на низькому рівні".
III. Щодо опитування митних брокерів, декларантів
У звітному періоді також проведено анкетування 828 митних
брокерів та декларантів, 566 з яких постійно проходять митний
контроль та митне оформлення в митних органах.
На питання: "Чи доводилося Вам давати "винагороду"
працівникові митних органів за прискорення митного контролю та
митного оформлення товарів?" митні брокери й декларанти дали
відповідь "ні" у всіх анкетах.
23 з опитаних митних брокерів та декларантів вказали, що їм
траплялись випадки безпідставного затягування оформлення товарів з
метою отримання "винагороди" працівниками контролюючих служб:
- прикордонна - 2 випадки;
- митна - 2 випадки;
- СМАП - 1 випадок;
- санітарно-епідеміологічна - 6 випадків;
- фітосанітарна - 6 випадків;
- ветеринарна - 2 випадки;
- інші - 4 випадки.
Слід відмітити, що зі всіх опитаних митних брокерів та
декларантів 618 відзначили професіоналізм працівників митної
служби на "високому рівні", 200 - "на середньому рівні", і лише 10
- "на низькому рівні".
Також громадянами, перевізниками, митними брокерами й
декларантами запропоновано:
- з метою прискорення процесу митного оформлення збільшити
штатну чисельність співробітників оперативних підрозділів митного
оформлення, а також забезпечення митних органів, у необхідній
кількості, комп'ютерною та оргтехнікою та новим обладнанням для
сканування товарів та транспортних засобів у пунктах пропуску;
- зменшити кількість контролюючих служб;
- забезпечити введення електронного декларування;
- зменшити кількість дозвільних документів;
- спростити митні процедури;
- забезпечити прискорене прийняття рішень про визначення
митної вартості та класифікації товарів.
Зазначена інформація направляється для організації
відповідної профілактичної роботи серед особового складу, а також
для врахування під час прийняття управлінських рішень керівництвом
митних органів.
Начальник Департаменту боротьби
з контрабандою, аналізу ризиків
та протидії корупції В.М.Лисий
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua |