N 75, 07.12.2010, Питання - відповідь, Звертайтесь до правонаступника або в архів, Редакції видань
Звертайтесь до правонаступника або в архів
Що робити, якщо разом із організацією, в якій я пропрацювала
довгі роки, канули в Лету й первинні документи про нараховану мені
заробітну плату? Хто повинен видати довідку для Пенсійного фонду?
Олександра НЕТРЕБКО.
Полтава.
- Згідно з Порядком подання та оформлення документів для
призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" ,
для обчислення пенсії надається довідка про заробітну плату (за
будь-які 60 календарних місяців страхового стажу поспіль до
1 липня 2000 року, незалежно від перерв, та за весь період
страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року).
Довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на
підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших
документів про нараховану та сплачену заробітну плату
підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка
звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи,
організації ліквідовані або припинили своє існування з інших
причин, то довідки видаються правонаступником цих підприємств,
установ чи організацій або державними архівними установами.
У разі втрати первинних документів про нарахування та виплату
підприємствами, установами, організаціями заробітної плати
(доходу) за основним місцем роботи застрахованої особи за період
страхового стажу до 1 липня 2000 р. у зв'язку із стихійним лихом,
аваріями, катастрофами або з інших незалежних від застрахованої
особи обставин, особа має право звернутися до організації, де вона
працювала, або її правонаступника щодо надання довідки про
заробітну плату, виходячи з розміру середньої заробітної плати за
відповідною професією (посадою) в такій організації, що склалася у
кожному місяці роботи, за який втрачено документи про нарахування
та виплату заробітної плати (доходу). Це передбачено порядком,
затвердженим постановою Кабінету Міністрів України 5 липня 2006 р.
під N 919.
Відсутність на підприємстві, в установі, організації або в їх
правонаступника документів про нарахування та виплату заробітної
плати (доходу), а також час та причини, що призвели до втрати
таких документів, підтверджуються довідкою роботодавця
(правонаступника) або відповідної архівної установи.
У разі коли організацію ліквідовано, а документи до органу
вищого рівня або архівним установам не передано, особа має право
звернутися до місцевого органу з питань праці та соціального
захисту населення щодо надання довідки про заробітну плату,
виходячи з тарифної ставки (посадового окладу) за відповідною або
аналогічною професією (посадою) у відповідній галузі (системі) за
календарний рік, що передує року, з якого призначено
(перераховано) пенсію, або виходячи з мінімально гарантованої
зазначеної тарифної ставки (окладу), передбаченої галузевою
угодою.
За бажанням особи коефіцієнт заробітної плати (доходу) за
кожен місяць періоду роботи, за який втрачено документи про
заробітну плату, може визначатись виходячи з мінімальної
заробітної плати за відповідний період. Іншого чинним
законодавством не передбачено.
Євген МАКСИМЧУК, заступник голови правління Пенсійного фонду
України. |