християньскому закону,
аще ли властелин судит праведно и нелицемерно всем равно богату и
убогу, и ближнему и далнему доволни будут уроки праведными, и творити
Аще ли в селех такоже и во граде и на соседьстве хто добр и у своих християн, или на власти, или на приказе праведъныя уроки в подобно время емлет, не силою и не граблением и не мучением а коли что не радилося а заплатити нечим и он наровит, а у суседа, или у своево християнина чево не достало на семена, или лошади или коровы нет, или государьские дани нечим заплатить ино ево ссудити и подмочи, а у самого мало ино заняти а о них болезновати от всея душа, а ото всякаго обидящаго беречи их в правде, а сомому и людем твоим отнюд никово ни в чем не обидети ни в пашне ни в земле ни в домашнем ни в каком запасе ни в животине, и всякаго неправеднаго стяжания не желати, благословеными плоды и праведным стяжанием жити подобает всякому християнину и видя Бог ваша добрая дела и такову милость и нелицемерую любов ко всем и правду во всем, и подаст Бог богатую милость, и гобину плодом и всякого изобилия умножит, и милостыня та от праведных трудов и Богу приятна и молитву их Бог услышит и от грехов свободит и жизнь вечную дарует.
26. Како жити человеку сметя свои живот
А во своем во всяком обиходе, и в лавочном и во всяком товаре и в казне и в полатах, или в дворовом во всяком запасе или в деревенском или в рукодельи и в приходе и в росходе и в заимех и в долгех всегда себе смечать и потому живешь и обиход держишь по приходу и росход.
27. Аще кто не разсудя себя живет
Всякому человеку богату и убогу велику и малу разсудити себя и сметити по промыслу и по добытку и по своему имению а приказному человеку сметя собя по государьскому жалованью и по доходу и по поместью и таков двор себе держати, и всякое стяжание и всякои запас, по тому и люди держати и всякои обиход, по промыслу и по добытку по тому и ести и пити, и носити и людеи одевати,
|