торгів та органи, що регулюють і вирішують спори. У цьому разі ціни на товар встановлюються залежно від попиту і пропозиції; покупцем на ярмарку, як правило, є не безпосередньо споживач, а посередник або спекулянт. Ярмарки обслуговують великі території і стимулюють розвиток торгового обороту.
Аукціони, для яких характерні ті самі риси, що й для ярмарків, мають водночас певні відмінності [4]:
• систематичність (не рідше, ніж раз на тиждень);
• контроль за здійсненням платежів і гарантій виконання угод;
• участь у торгах виробників, споживачів і посередників;
• відкритість торгів;
• постійна номенклатура товарів.
Аукціони прообраз біржової торгівлі. Відродження біржового агропромислового ринку в Україні починалось з організації акціону з продажу сільськогосподарської продукції.
Біржова торгівля ввібрала в себе особливості як звичайної ринкової, так і аукціонної торгівлі. Торгівці організовують її для полегшення власне процесу торгівлі, створення більш ефективного
механізму торгівлі, а також з метою вироблення механізму захисту інтересів як продавців, так і покупців від несприятливих змін цін.
Отже, біржова діяльність є самостійною формою комерційної діяльності з метою одержання прибутку. Тим часом біржі не є прибутковими організаціями. Це місце, де здійснюються комерційні операції.
Біржова діяльність, як і біржі загалом, має такі особливості [4]:
• концентрується в місцях виробництва і споживання товару, тобто у великих промислових, сільськогосподарських і торгових центрах (наприклад, Чикаго, Токіо, Дніпропетровськ, Одеса, Київ);
• торгівля здійснюється специфічними видами товарів, так званими біржовими товарами, великими партіями;
• торгівлю здійснюють за відсутності товару, тобто за взірцями,
|